L'Escala 2.0

Desprès de dos mesos d'inactivitat fotogràfica aquest matí li he tret la pols a la càmera, junt amb el Jordi, hem anat cap a l'Escala, als dominis de l'Esteve. Eren les 6:00 del matí quan ens hem trobat al lloc predeterminat i encara a les fosques ens hem dirigit cap a la localització que l'Esteve ens tenia triada.
S'intuïa un matí ennuvolat, tal com deien les previsions meteorològiques, però tot mirant al cel hem vist alguna estrella, bona senyal he pensat, encara tindrem sort...
Arribem al lloc i no es veia res, amb els frontals hem recorregut algunes roques per buscar els enquadraments millors, però desprès de consultar el TPE i "situar" els graus amb la brújula del iphone, ens hem adonat que el sol sortia ja molt cap a la dreta del lloc on ens hagués agradat...be, serà qüestió d'improvisar composicions i resoldre alguns problemes que es presentaven...total, he utilitzat el polaritzador per donar vida al fons marí i un degradat invers de tres passos per compensar la diferencia lumínica que provocava l'inclusió del sol a l'escena, subexposant 1 punt per afegir un toc de dramatisme.
Ja en el parking i abans de caure una tromba d'aigua amb llamps i trons, parlàvem del processat, m'he proposat de penjar aquesta foto "tractada" amb PS, però no n'he estat capaç, desprès de veure el resultat de rawelar aquesta amb LR no m'he atrevit a tocar res amb PS, el resultat ja m'agradava i s'acosta bastant a la realitat que hem viscut, potser el cel era mes magenta, però aquest cop lo real era irreal i el meu treball ha estat convertir un moment "irreal" en un altre mes "real"
Us agrada el resultat?

Comentaris

  1. A mi m'agrada, potser la part dreta del cel el veig una mica estrany, semblen pinzellades, de totes maneres les condicions de llum eren complicades.
    L'encuadrament ha quedat prou be tot i la punyetera pedra clara.
    Salut!!

    ResponElimina
  2. Que be, ja has tornat a desenfundar, la teva millor arma!!!
    Quin bon cel heu tingut!!!
    Llàstima aquesta pedreta que es junta amb l'altre, però de vegades l'entorn , es dificultós.
    M’agraden els núvols que acompanyen la composició, cap a l'esclat de color d'un nou dia.
    Un petó!

    ResponElimina
  3. Ups!!! desconec l'entorn, potser que aquestes roques estiguin juntes?

    ResponElimina
  4. Hola Jordi, potser el que comentes sigui fruit de la llarga exposició, està clar que no semblen núvols "normals" jejeje
    El lloc m'ha sorprès, no hi han masses enquadres, però mola. A veure quan en puges alguna Tu.
    Salt!!

    ResponElimina
  5. Hola Esther!
    El cel ha estat magnific, de tots colors, fins i tot he tingut que rebaixar els vermells i magentas, però ha durat un instant, el mal temps ens ha fet fora...
    Les pedres a que fas referencia formen un arc, pots veure'n una entrada a l'Esteve del mateix lloc a:
    http://estevegarriga.blogspot.com/2011/07/porta-al-cel.html
    Un petó!

    ResponElimina
  6. Bona foto, Pere. Vols dir que tens el PS instalat a l'ordinador??? je, je... ;-)
    Jo m'he despertat a les 5:30 amb la idea de sortir, però des del llit he sentit que plovia a bots i barrals, així que mitja volta i a aixafar l'altra orella...

    ResponElimina
  7. Com tú ben bé apuntes falla el punt per on surt el sol, l'esteve et podrà dir les dates bones per a aquesta localització, el pallo en té de molt bones d'aquest indret. Jo no hi he estat però diuen que l'arc en sí es un cagallonet molt petit... Respecte a PS tingues cura, un comença editant amb PS i acaba atracant a les avies pel carrer 8^)

    ResponElimina
  8. Mmmnn, deixa que ho miri...no ho recordo..jejeje..
    A les 5:30 ja estava a mig camí, hem arribat molt d'hora amb l'intenció de fer alguna nocturna, però hi ha un llum que ho espatlla tot... :(
    Salut Pepet!

    ResponElimina
  9. Bones Gorka, cagallonet, be, ho podríem definir així... :))
    Jo també m'esperava un gran arc de roca...mira que hi dec haver passat unes 50 vegades amb la bici per allà...
    Ok! El PS ni tocar-lo, fins que em donis unes classes, vull veure si es veritat que el cos reacciona violentament ;)
    Salut!

    ResponElimina
  10. Empúries és el que té...unes sortides de sol fantàstiques!!!!
    Aquest arc, tot amagat a primera vista, com si tingués vergonya dels vianants és petit sí, com diu en Gorka...però és una preciositat!
    Jo en tinc una imatge ( feta per un parent fotògraf) de fa molts i molts anys...amb el mar gelat caient-li per sobre!
    Un cel espectacular Pere!

    ResponElimina
  11. Bones
    Molt bona, pero com diu en Gorka haurem de tornar-hi per la primavera que el sol surt per la dreta de la imatge i l'equilibrarà més.
    Respecte al PS, vigila és el costat fosc de la fotografia, hehehee

    ResponElimina
  12. No sabia que fos part d'Empuries, mes be ho situava cap a l'Escala, tu ets d'allà, oi Montse? ;)
    Si, tens raó, les sortides son una preciositat i aquest arquet també, ja tinc a l'agenda anar-hi un dia de llevantada :))
    Un petó!

    ResponElimina
  13. Esteve, a la dreta o a l'esquerra...a la foto ja hi és cap a la dreta, a l'esquerra hagués estat "la foto" :))
    Però el lloc es maco i segur que no ho hages trobat mai sense tu, gràcies!
    PS...Ui...també poden ser les meves inicials... :P

    ResponElimina
  14. Uhm... Després de llegir aquests relats, encara m'agrada més!

    ResponElimina
  15. Jo hi vaig anar a fer alguna prova pels volts del juny passat i em va semblar un lloc molt dificil de composar. Si em posava a dalt no m'agradava i si em posava a baix no acababa de veure clar el tema de no solapar l'horitzo i per acabar-ho de redoblar resulta que hi havien teranyines pescant que sortien a l'encuadre.

    I si, m'agrada el resultat. Es nota "la mala llum" que hi havia però si jo el deixaria així. res de PS!

    ResponElimina
  16. M'agrada molt com l'has captat, els tons, com ha quedat l'aigua, el cel i, crec que l'arc t'ha quedat bastant original.
    Jo hi ha passejat bastant per allà i m'ha passat com diu en Daniel, una vegada que m'ho mirava intentant veure com faria alguna foto no acabava de trobar l'enquadrament per ressaltar la bellesa del lloc.
    Felicitats doncs, és una preciositat de sortida de sol!
    un petó

    ResponElimina
  17. Hola Lourdes!
    M'agrada que t'agradi, el lloc es difícil...
    Gràcies per la visita!

    ResponElimina
  18. Hola Daniel, si, vàrem tenir molt "mala llum" ... i coincideixo amb tu que veus un lloc que t'agrada i no saps per on agafar-lo, costa treure-li el suc.. potser la propera entrada en posaré una de l'arc, on realment si es veu...però com a resultat "visual" m'agraden mes les horitzontals on l'arc perd protagonisme.
    Salut!!

    ResponElimina
  19. Hola Mercè, com ja he comentat, realment el trobo un lloc difícil, amb una sola visita es complicat treure quelcom positiu, però n'estic content de dos o tres fotografies, a la primavera com diu l'Esteve, el "propietari" del lloc, el sol surt mes a l'esquerra i llavors es mes fàcil compensar l'imatge, ara te molt de pes a la dreta, però el moment de llum no era per deixar-lo passar..
    Celebro que t'agradi.
    Un petó!

    ResponElimina
  20. Gràcies per la confirmació Esteve, al principi m'has fet dubtar ..jejejej....

    ResponElimina
  21. Carai Pere, personalment jo la trobo genial, el cel es fantàstic.

    Salutacions.

    ResponElimina
  22. Hola Cesc!
    Un cel maco però difícil de compensar dons el contrallum era bastant fort.
    Fins aviat!!

    ResponElimina
  23. Excel·lent i espectacular imatge!!!
    De mestre!!!

    ResponElimina
  24. Preciosa! Hi ha dues roques que sembla que es facin un petó...

    ResponElimina
  25. En realitat formen un petit arc, però des d'aquest punt de vista sembla que estiguin separades i s'ajuntin només per la punta :))
    Salut!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Cova del Bisbe

IMATGES QUE INSPIREN - Una nova experiència

Història d'una Fotografia: L'altra Família Baobab