Canon & Nikon "Off topic"

Amb aquest post vull compartir amb tots vosaltres, en primer lloc, una bona notícia:
La meva foto guanyadora del primer premi en la categoria "From the Sky" (2015) al concurs de natura més prestigiós del mon, The Art of Algae, feta des de una avioneta Cesnna a la Badia de Cadis, forma part del anuari 2019 que edita el Natural History Museum NHM amb llicència del Wildlife Photographer of the Year en les dos versions, la normal i la reduïda, a continuació us deixo una captura on es poden apreciar les dos publicacions.
No cal que digui que aquest concurs ha estat per mi tota una referència i al final ha marcat la meva "vida fotogràfica" i és que el segueixo des de fa molts anys, he vist varies de les exposicions en directe, inclosa la que va venir a Espanya al 2007 i que va ser la que em va donar la empenta per deixar les altres especialitats que trastejava fins aquell moment i centrar-me totalment en la Natura i tot el que comporta estar-hi dedicat al 100%.
Per sort, com abans he comentat, al 2015 no tant sols vaig complir el somni d'estar premiat sinó que vaig aconseguir el primer premi en una categoria. 
També us volia dir que tinc tots els llibres de totes les edicions en que se n'ha editat un, en total 27 i en el nº 25 hi tinc un petit racó per la meva fotografia i ja per la historia.
Us deixo a continuació una foto de la lleixa de la meva estanteria on tinc tots els exemplars del llibre del concurs des del nº 1 fins al nº 27. 
Bé, arribat aquest punt podeu preguntar-vos a que ve tant de rotllo, doncs us ho diré i també perquè he triat aquest títol que en primera instància podria semblar polèmic, ja que fa intuir una versió 50.0 de la guerra entre les dos marques dominants durant anys en el mon de la fotografia.
Res més lluny, no vull entrar en polèmiques, només deixar constància d'un fet i és la distribució per marques i models de totes les fotos premiades en aquest anuari 2019 i que us comparteixo a continuació:
Hi surten 53 fotos publicades corresponents a 53 setmanes, totes les fotos han tingut algun reconeixement en el concurs i totes han sortit en els llibres commemoratius, no son actuals, corresponent als anys 2015 i 2016 amb alguna anterior a aquests anys.

Per marques:

- 30 Canon
- 19 Nikon
-  1 GoPro
-  1 Phase One
-  1 Hasselblad
-  1 Sony

Per models:

- 10 Canon 5D MkIII
-   7 Canon 1DX
-   6 Canon 5D MKII
-   5 Nikon D800
-   3 Nikon D810
-   3 Nikon D7100
-   2 Nikon D4
-   2 Canon 7D

A partir d'aquí poso els altres models que hi surten una sola vegada

Nikon

D700
D3S
D3
F4
D5100
D7000

Canon

6D
70D
G15
20D
7D MKII

Sony Alpha A7R
Phase One 645 DF
Hasselblad H3DII-50
GoPro Hero4 Black

Que quedi clar que només és una dada i per suposat, que tothom pugui extreure les seves conclusions...
A mi particularment em va sorprendre agradablement veure-hi una foto feta amb una Canon 20D i una amb una Nikon F4 analògica, el que vol dir que el més important son els 28 cms que hi han darrera la càmera.
Evidentment, els models que predominen ara en el mercat no hi estan reflectits però com que tinc la sort de formar part del anuari 2020, d'aquí a un any podré fer una nova entrada que servirà per comparar com han anat evolucionant les preferències dels, en teoria, fotògrafs de referència en aquests sector.

Gràcies per continuar donant suport a aquest bloc!!


Comentaris

  1. Hola Pere!
    M'ha agradat aquest punt que li has donat a l'entrada per treure polèmiques entre quina marca és millor o pitjor. Al final una fotesa perquè com que això és una cursa a vegades una té unes prestacions millors que l'altre en treure un nou model supera i així successivament.
    De totes maneres a mi m'ha passat que amb els anys em fixo menys amb l'equip, d efet m'he quedat amb la 5D Mk II i dubto que la canvïi fins que no peti (toco fusta per a que sigui dintre de molts i molts anys, i això que la vaig adquirir al 2009) idem amb els objectius, ja m'és ben igual el que treguin corregint models anteriors que com no sigui que busqui més lluminositat o una focal concreta, tururut, de fet no segueixo ni el mercat des de fa anys.
    En quanl al Wildlife jo també crec que és el concurs de referència per la qualitat de les seves imatges, no sóc tan seguidor com tu, jo em vaig quedar amb el portfolio 21, unes fotos exquisites però tinc molt clar que jo mai arribaré a assolir res semblant així que ja fa temps que no em presento, les poques vegades que ho he intentat tampoc he rascat massa res, sóc massa classicot jo amb les meves fotos jejeje.
    L'enhorabona per la foto a l'anuari, realment s'ho mereix.
    Salut i que et duri el bloc per molts anys més!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Dani,
      Com deixo clar, crec, la meva intenció no era generat cap polèmica, només deixar constància d'un dada, res més, que cada un pugui treure'n les seves conclusions i ja de pas, donar peu a una segona part que faré d'aquí un any per veure com ha evolucionat el mercat.
      Potser també dintre d'uns dies faci el mateix amb els objectius utilitzats en aquest anuari ;-)
      A mi em va costar molt trobar el nº 3, el de la portada de Sir David Attenborough i ara ja és una obligació continuar fins on arribi... crec que és la millor enciclopèdia de Natura que podem trobar al mercat, única i irrepetible.
      Per mi, és i serà quelcom més que un concurs, de fet podria dir que és el "concurs", tant per la qualitat com per la parafernàlia i glamur que envolta la gala.
      Ha canviat molt el mon dels bocs, ara mateix la gent no hi té tirada, instagram s'ho menja tot, fotografia "fast food" com diu el Tino Soriano ;-)
      Moltes gràcies!!
      Una abraçada

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Cova del Bisbe

IMATGES QUE INSPIREN - Una nova experiència

Història d'una Fotografia: L'altra Família Baobab