Jökulsárlón

Un lloc emblemàtic d'Islàndia es aquest llac, on el glaciar Vatnajökull es fon per arribar al mar, mica en mica, trosset a trosset, es va esmicolant, agafant formes capritxoses i lentament es va diluint en l'oceà com si d'un sucre dins al cafè es tractes.
Hi vàrem arribar cap al tard, i mes tard que se'ns hi va fer..., dons no veiem el moment de marxar a dormir, hi havien molts de núvols, gens espectaculars, molt densos, però amb aquella llum difosa, tampoc hi havien ombres i ens va permetre fer alguna foto "curiosa", amb un ambient especial.
Vaig poder anar passejant per la vora del llac fins a un dels extrems, descobrint racons i formes capritxoses que la natura ens va voler mostrar...van estar uns moments molt intensos ;)
En canvi, el matí va estar assolellat, amb núvols trencats, que donaven mil variants per composar, però ell lloc havia perdut el misticisme i la màgia de la nit, estava content de poder-ho contemplar, però no trobava la  motivació "fotogràfica" necessària. Va estar a la platja, on hi havien un piló de trossos de gel, alguns ben blancs, altres amb un to blau molt interessant, on la vaig "retrobar".
Hi vàrem destinar una bona estona, buscant el moviment de línies i formes que feien les onades i que movien a ritme els trossos de gel que encara no s'havien fos.
Certament, es un lloc on no es pot passar de llarg, us el recomano!

1. Caram recordo el misticisme del que parles, jo vaig dormir allà amb tenda, només hi havia dos holandesos que feien un reportatge per una revista.
    Potser és l'experiència que més recordo del viatge.
    El contrast de la sorra negre nit amb el blanc del gel es genial!

2. M'encanta la de la platja, aquí em va faltar mes temps i sobre tot un filtre ND... OH!, tot i aixi va ser molt intens aquell moment.

3. Dormir allà es una bona opció Esteve, tot i que per el camí d'anada al matí "vaig veure" la foto del viatge...la llàstima... que no vàrem parar...
    Ara, amb els canvis meteorològics que es varen donar, no crec que hagués dormit massa d'estar allà ;)
    Fins aviat!

4. Tens raó Araceli, anàvem tots una mica "a la carrera" :))
    A mi també m'hagués agradat estar-hi mes temps i a tants altres llocs...

5. espectacular com sempre, acabo d'arribar i contesto a vola ploma...
    Pere, ja sóc de tornada!
    les vivències personals, millor que les fotos...
    ens veiem a Ordesa, o abans???
    s@lut, que la sort potser esta venint...

6. M'agrada la primera com a creació d'una imatge especial amb aquest to blau però la segona m'agrada molt més, és una composició genial per la perspectiva dels trossos de gel, la onada i el piló de núvols que semblen també formacions de gel ja arrodonides, el contrast de tons.
    M'has fet rumiar doncs els meus records del Jökulsárlón no relacionen el llac i les formacions de gel amb la platja, recordo un pont que travessava la sortida del llac...., a veure si ho puc veure millor en el proper viatge....
    Un petó Pere

7. Benvingut de nou Ric@rd!!
    De totes maneres, vull veure que portes ;)
    a Ordesa segur, abans potser :))
    Salut!!

8. Dons a l'altre costat del pont hi ha la platja, el pont "salva" el riuet per on desaigua el llac, el trajecte es molt curt, es pot fer a peu des de qualsevol dels aparcaments que hi ha.
    Fins demà!
    Un petó!

9. Ya estaba esperando por esta entrada, fue uno de los sitios que me dejaron mas impactado cuando estuve allí hace años, sobre todos los tonos azules del hielo.
    Muy buenas las fottos, me gusta mucho la última
    una abraçada

10. A mesura que vaig veient les fotos t'imagine gaudint molt del viatge...

11. Nosaltres hi vam arribar una tarda plujosa amb només 5 0 10º i vam acabar ben molls. les fotos van sortir molt fosques però salvatges com de lloc indòmit.

És un lloc al que m'agradaría tornar per fer un bon reportatge sense preses. Qui sap, potser segons el recorregut pensat no sería mala cosa una autocaravana i tranquilitat...

Em quedo amb ganes de veure moltes més fotos del Jökursarlón!

Salut company!

12. Gracias David, si te tengo que decir la verdad, esperaba mas de este lugar, quizas no tubimos toda la suerte del mundo con las luces...habra una nueva ocasión.. ;)
    Una abraçada!

13. Si Dr, i jo també el puc imaginar a vostè al meu costat, quanta marxaaa!!! ;)
    Salut!!

14. Daniel, has donat en el clau, es el que jo penso, descartant Landmannalaugar i la regió de Askja, es pot fer amb molta tranquil·litat la resta amb una auto-caravana i parar i esperar tant com vulguis les "bones llums" en les localitzacions escollides ;)

15. Hola Pere, as tornat amb força, quines fotos, son brutals, la de la platja es impresionant, moltes felicitats....
    referent el tema que et vaig comenta del foto-montseny, aquesta setmana tenim reunió i ja at comentare quel com.
    Salutacions, i bona tornada.
    cesc

16. Bones Cesc!
    Celebro que t'agradin!
    Ok! Espero noticies ;)

17. Molt maques totes dues, encara que la primera,amb aquests blaus...es per estar-s'hi una estona, mirant-la...però "in situ" faci el fred que faci.
    Jo, allà davant, segur que tindria pell de gallina,però no seria del fred.
    Gràcies,per portar-la, dins la maleta,cap aqui.
    Un petó!

18. Esther, en aquest lloc, faci el temps que faci, hagi la llum que hi hagi, es espectacular i únic, sobretot per la nit d'allà, amb claror... hi vaig viure uns moments "místics" ;)
    Per tornar-hi... potser a l'hivern.. ;)
    Benvinguda de nou!!
    Un petó!

19. Ostres! Quina serie de fotografies. Realment fascinant.
    Sento una mica d'enveja sana perquè Islàndia es un lloc al que tinc moltes ganes d'anar.

20. Pere les dues brutals, la primera pel que transmet i la segona per com jugues amb les formes i textures.

21. Benvingut Manel!
    Un lloc que no et defraudarà...hi vagis a l'època que hi vagis...

22. Bones Jordi!!
    Jo de triar-ne una em quedo amb la "blava" per el moment i per la connexió amb la natura....de fet la tinc de fons d'escriptori en el Mac ;)
    Fins aviat!!!

23. Doncs això que dius de les autocaravanes. Jo si que en vaig veure a Landmannalaugar, venint pel troç de la F208 que no té rius, s'aparcaven al troç de parking de sorra abans d'aribar al rierol o riu que separa el camping (que té un pontet de fusta per passar-hi a peu).

A Askjá yo no m'atreviria si no hi van amb més cotxes o llogues una excursió de 4x4 d'aquestes que ells posen els cotxes. De fet no hi vam anar. Vau anar amb els vostres cotxes llogats? Quin tipus de cotxes eren, 4x4 normals? Nosaltres anavem amb el Jimny.

24. Si, es una opció, tot i que nosaltres no vàrem fer la totalitat de la F208, tant anada com tornada la vàrem fer per la "normal", la que te els rius...

Nosaltres anàvem amb Hondas CRV 4x4, si nosaltres vàrem passar...imaginat amb un Jimny, es el meu segon cotxe i encara no he trobat cap lloc on passi un altre 4x4 que jo no hi pugui passar ;)

La propera, desprès de Krafla, la dedicaré a l'anada al Viti, que per cert, jo NO faria amb cap excursió organitzada, es tan maco que no es pot limitar el temps a conveniència de l'altre gent, penso que et tens que quedar allà fins que el cos et digui prou :))

25. El problema que trobo per a Askjá és el tema de la logística. No és fotut arribar-hi per allà al mig. Si vas en un parell de cotxes encara però sol...

De fet fins i tot en els rius el problema que jo veia era que anàvem sols (i mai havia vadejat rius abans, va ser el bateig). Si ens quedem al mig, qui ens remolca amb una corda? I a més, el seguro dels cotxes de lloguer no cobreixen ni el tema rius ni si fots el cotxe sota pedres grosses i et carregues el carter o el motor per sota. Ens ho van deixar ben clar (i això que portàvem el seguro a tot risc ampliat).

Potser ja t'has situat però el parquing a que em refereixo és el que està en direcció al cotxe granatos que es veu al minut 1:47 de http://vimeo.com/18283226

26. La tornada, i amb els rius ja plens per el desgel de tot el dia, la vàrem fer sols, es a dir, un sol cotxe i la vertitat es que ara que ho dius, ningú va pensar en cap moment amb l'aigua, el carter o l'assegurança, estavem enlluernats per la impressionant llum càlida de la posta ;)
    Salut!!!

P.D. Si, aquest es el lloc! Arribant a mà dreta.

27. malgrat tot e reportatge és magnífic, la foto de la platja amb els trossos de gel la trobo "especial"
    La composició que has fet amb el joc de colors la fa "màgica"..."diferent"..."especial"...genial!!!!
    Ptons

28. Celebro que t'agradi Montse, com ja he dit un parell de cops, es un lloc que no et deixa indiferent, el problema consisteix en fer una foto "original" donat la quantitat de gent que ho visita cada dia.