Interpretar un RAW 2.0 (Els autors)

Avui  tenim finalment les interpretacions associades a cada autor, hi han detalls bastant curiosos com que només dos han voltejat la foto, que les dos fotos amb els tons més freds corresponen a dos companys que viuen en la mateixa província, només un s'ha decidit per el BW, etc, etc... però deixaré que ho descobriu vosaltres mateixos.
Aquesta vegada he decidit no "traduir" els textos que m'han enviat, així n'hi hauran en català i en castellà per respectar totalment el que cada un ha dit, com ja he comentat més d'una vegada, NO es tracta de cap competició ni res pel estil sinó una manera d'aprendre tots.
Veure com a partir d'un RAW cada un li dona "forma" segons les experiències i vivències que ha tingut i així es reflecteix en la varietat dels resultats.
1 - Javier Alonso (Foto sense retallar)
Cabrito, la próxima mándanos algo con mas chicha, jeje. 
No es por fastidiar, te mando dos opciones, una sin recortar y otra recortada. En el texto pongo el porqué... al final me quedaría con la original...
RAW editado con DPP de canon. Se ha decidido mantener el balance de blancos elegido por el autor.
Para este tipo de tomas suelo subir los parámetros de la cámara tanto de contraste como de saturación para tener ya ese trabajo hecho ( DPP me mantiene esos parámetros). En este caso al no ser así lo he ajustado en el ordenador. Contraste +1, saturación +2, nitidez 5.
Aun así la toma quedaba un poco blanda así que decidía contrastar más la foto. En vez de hacerlo de forma general he usado el ajuste de curvas y he contrastado los canales de forma independiente. También he aplicado algo de reducción de ruido cromático. En el encuadre me confundía un poco los amagos de meandros que aparecen en la parte izquierda. Continuamente se me escapaba la mirada hacia ese lado.
Creo que estando allí habría intentado incluir esa potente curva.. Decidí recortar para evitarlos pero creo que esa confusión que crean hace que la mirada tenga más recorrido visual. En la versión recortada la vista se queda solo en el tramo de agua principal.
La imagen no tiene nada más. Pasar a PS y redimensionar para web.
Finalmente me he decantado por respetar el encuadre original y transformar la fotografía a b/n con PS. Creo que de esa manera se potencia la abstracción y se enriquece de texturas al desaparecer el fuerte dominio que ejerce el azul de la toma original.
Sin duda la naturaleza no deja de sorprendernos en cada momento y no hay lienzo que pueda superar los caprichos y formas de esta. Cuando ampliamos vistas y miramos con ojos creativos podemos encontrar infinitas formas, figuras, abstracciones y un sinfín de motivos que los ojos de un fotógrafo experimentado buscaran con ahínco .
Viendo esta abstracción aérea solo se me ocurre imaginar algún tipo de animal legendario quizás de las profundidades marinas o  quizás algún ser mitológico aunque por supuesto cada persona vera una cosa diferente dependiendo de lo imaginativos que seamos.
Otra cosa que sin duda me sorprende es el color, diferentes intensidades de azules, morados, violetas… se mezclan con los grises y negros de la arena combinando los colores con mágico encanto.
Para la edición  he querido darle un formato cuadrado para que las formas del río queden mas centradas buscando la forma del río que a mí más me gustaba, luego he girado la imagen para darle un aspecto más pintoresco.
El procesado lo he realizado con el camera raw de photoshop trabajando con parámetros sencillos como la exposición subiéndolo  +1,05 contraste +14, negros -78, claridad+85, intensidad +17 saturación +25.
La foto no sé si és a través de finestreta de l’avió, però està molt mancada de contrast i a més està subexposada. M’he passat en els meus límits de retoc pel que fa a saturació per a que tingués algo de color! També és difícil sense tenir cap referencia mental.
La temptació es de saturar-la més, però mai passo d’un 15% o un 25 com a molt. I aquesta ja duu un 40%! Tenint de referencia el Raw no he volgut anar més enllà.
L’he tallat només una mica de la dreta. No anava a tallar-la per diverses raons, però al final ho he fet.
El RAW de partida és molt pla fruit de la focal i la distancia a terra, per aquest motiu el primer pas necessari ha estat contrastar la foto.
En PS he donat més protagonisme als vermells i un pèl als grocs per fer més càlid el contrast amb l'aigua. Tot i que jugo amb desavantatge per no haver vist el lloc.
He reeequadrat una mica deixant les formes que considero més atractives. La imatge m´agrada pel camí turquesa que segueix l'aigua però em falta una mica de "ganxo" per completar la foto (a banda i banda del camí d´aigua). Unes formes úniques més marcades; algun detall que la faci més especial.
D´aquesta sèrie tens fotos que m´agraden més precisament per tenir textures o camins més atractius. Potser una solució era el reenquadrament en vertical, però m´he decantat pel format 3:2.
Com a punt de partida he aplicat el perfil de l'objectiu, li he donat la volta a la foto i he pujat la temperatura (WB) en 2.300 kelvins per "igualar" els records a la fotografia i a partir de tenir més o menys el color que volia m'he dedicat a trobar el contrast que li falta al RAW i que era fruit de que el sol anava i venia entre els núvols incrementat pel fet de ser un pla zenital.
M'he centrat en les corbes, sobretot en ombres i negres, fins a uns valors de -35 i -25 respectivament, amb aquest pas sol els colors ja agafaven una mica de vida però la foto quedava en general un pel fosca i li he donat 1/3 de pas més d'exposició i un 40% de claredat.
El resultat no m'era satisfactori del tot i he agafat el canal taronja i groc i he pujat la lluminositat un 25% i he pujat un 25% el to del canal aiguamarina per donar aquest color més verdós a l'aigua.
He fet proves amb el contrast fins que l'he deixat amb un 25% i finalment l'enfoc habitual per web que es troba quan exportem.
Edició integra en LR 6.0
Te paso el azulete este, me gusta la foto, compleja de hacerle algo para los que no somos retocadores ni distinguimos los colores.
Comentarios a la foto:
Le he aplicado en camera raw contraste, y claridad; le he dado sombras y negros y la he sobreexpuesto en 0.75 puntos. Le he bajado aun un poco mas la temperatura de color. En ps le he aplicado textura con mascara de enfoque(cantidad 49 y radio 76). Le he dado mas negro y la he recortado para que el islote superior derecho quedara en mejor posicion porque me parecia que la foto "se vaciaba" con tanto rio hacia arriba. No se si con el recorte la foto gana o pierde, pero tengo la sensacion de que se contiene mas. Me ha parecido complejo sacarle partido(creo que no lo he hecho), al tratarse solo de matices de un solo color, mas aun en mi caso que no distingo los colores, o poco.
He decidit no retallar per enlloc perquè no veia cap millora en fer-ho, així que mantinc l'enquadrament original.
En tractar-se d’una abstracció l’edició ha sigut extremadament ràpida amb ajustos purament globals. Com sempre he utilitzat la combinació de LR + PS, podeu observar més abaix que el meu flux de treball és bastant caòtic pel que fa al ping-pong que pateix la imatge entre LR i PS, encara que sempre respecto unes certes pautes: normalment començo amb LR ajustant lo mes bàsic i deixant la foto sense el màxim de contrast ni saturació, això prefereixo rematar-ho amb PS. En PS normalment aplico corbes i nivells, i tot allò que penso que pot necessitar la imatge. Una vegada acabo amb PS torno a LR i normalment em sorgeix alguna nova idea que si puc rematar en LR ho faig directament aquí, bàsicament per mandra de tornar a obrir PS, no per altra cosa. El redimensionat i l’enfoc de sortida ho torno a fer en PS però amb accions que tinc preparades.
El resum per a aquesta foto:
1. Amb LR: Exposició, contrast, blancs, negres, claredat i intensitat.
2. Amb PS: Exposició, nivells, corbes i una acció del Tony Kyuper per a augmentar el contrast de textures (Cloud Sharpen).
3. Una altra vegada a LR: Negres i ajust del to de les llums (+groc) i de les ombres (+blau).
4. Amb PS: redimensionat i enfoc de sortida per a web.
Tot això que m’ha ocupat una parrafada considerable a la pràctica no arriba als 5 min, tot i que si m’hagués portat 60 min tampoc m’importaria en absolut, sóc dels que gaudeix editant, és quelcom que m’agrada gairebé tant com fer fotos.
RAW Original
Espero que hageu trobat interessant aquest exercici i que en puguem treure alguna idea per poder aplicar en el futur.
Aprofito novament per donar les gràcies a tots els col·legues que han col·laborat en aquesta entrada


Comentaris

  1. Interesantísima comparativa. Un abrazo

    ResponElimina
  2. Felicitats/Felicitaciones interesante entrada y ejercicio.
    Bona entrada Pere y buenas vacaciones a
    todos.
    Salut.

    ResponElimina
  3. Gràcies per aquestes entrades que ens enrriqueixen tant a tots. Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a vosaltres per llegir-les Eduard
      Una abraçada

      Elimina
  4. Bona aquesta Pere! Sempre és interessant veure diferents punts de vista, el resultat és diferent per tots.
    Fins aviat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Celebro que ho trobis interessant Fran, moltes gràcies!!
      Fins aviat!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Cova del Bisbe

IMATGES QUE INSPIREN - Una nova experiència

Història d'una Fotografia: L'altra Família Baobab